Enklere blir det ikke: Havregrøt

Min favorittfrokost er både kjapp, enkel og kjempegod!

For å lage én porsjon havregrøt koker du opp 1 dl havregryn med 1,5 dl soyamelk og lar det småkoke i noen minutter til konsistensen blir passe. Blir grøten for tykk er det bare å  spe på med litt vann eller soyamelk, og motsatt: Blir den for tynn har du i litt ekstra havregryn.

Kun havregrøt i seg selv er kanskje ikke det mest spennende i verden, men med litt frukt og krydder blir det kjempegodt. Jeg pleier å røre inn en spiseskje søtning, en spiseskje kardemomme og en teskje vaniljepulver når grøten småkoker, også serverer jeg med biter av banan, nektarin og eple, og et dryss med kanel. Prøv deg frem med ulike krydder, nøtter, tørkede bær og frukt til du finner din favorittkombo. Hva med for eksempel kiwi, valnøtter, rosiner og kanel? Eller kanskje noe så enkelt som banan, blåbær og bringebær?

God frokost!

6 comments

  1. ingvild

    Havregrøt spiser jeg nesten hver dag, og har gjort det lengre enn jeg kan huske Blir aldri lei! Kan lages på uendelig mange måter. 🙂

  2. Kikertterroristen

    Havregrøt må være min favorittfrokost gjennom tidene! Det er bensin for kroppen, og utrolig kjapt og enkelt. Jeg har dilla på kardemomme, kanel og eple for tiden. Og takk for tipset om kiwi, det skal jeg absolutt teste ut!

Legg igjen en kommentar

